Jag blir såå trött!!

Det duggar inte tätt mellan blogg inläggen nu för tiden direkt :P
Men nu kände jag att jag behövde skriva av mig lite!
 
Idag fick jag reda på att vi ska göra om schemat på jobbet lite, då vi tydligen behöver mer struktur förstår ni.
Till att börja med så är jag nu inne på mitt sjätte år på bowlingen. Och under alla år som jag har varit där så har vi på ett ungefär jobbat varannan helg. Och jag har då jobbat med Daniel och marika och peter har jobbat helgerna tillsammans. När vi har jobbat helgen har vi oftast varit lediga fredagen och måndagen.
Men idag sa en av cheferna att vi antagligen  ska får börja jobba fredag och lördag, ledig söndag och måndag. Å veckan efter tvärtom. Alltså ledig fredag å lördag jobba söndag och måndag osv. Så summa av detta då är ju att vi ska jobba en dag varje helg. VARJE helg!!!? Jag sa på en gång att jag inte tyckte om de och att jag inte ens tycker om att jobba varannan helg. 
Så jag sa att jag tyckte att man kunde jobba heldag tors och fre eller mån och tis om man skulle vara ledig på helgen. Eller så vi skaffa extrapersonal helt enkelt!
Jag tänker verkligen INTE jobba en dag varje helg.. det gör jag inte!! 
Antingen får jag skaffa ett extra jobb å be nån ta nån helg dag för mig eller så får jag helt enkelt skaffa ett nytt jobb..
Tycker inte att jobb varje helg är ok! Det är ju på helgerna man gör saker. Så då kommer jag ju antagligen inte kunna göra ett skit eller så får jag be om ledigt, typ jämnt!

Får se hur detta slutar!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma t

Men va?! Det låter ju helt sjukt ju ....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback